Čerpadlo tvoří s motorem nedílný celek uložený na nosítkách s vysouvacími držaly. Stříkačka je smontována z těchto hlavních částí – motoru, čerpadla, a palivové nádrže. Stříkačku je možno dopravovat v jednonápravovém lehkém nebo těžkém přívěsu pro PS 8 nebo v dopravním voze se stříkačkou DVS 8 Tatra 805 nebo v automobilové stříkačce Praga AS 16.
Motor
Motor typu SM 31 je dvoutaktní dvouválec. Hlava a blok motoru jsou odlity ze šedé litiny. Kompresní prostor je půlkruhový. Písty jsou vyrobeny z lehké slitiny a mají tři těsnící kroužky. Pohon magneta je zabezpečen pomocí ozubených kol se šikmým ozubením umístěným na skříni rozvodu, na které je také současně připevněno pákové startovací zařízení. Do roku 1955 se montovala magnetka THZ-SZ2 s odstředivým regulátorem předstihu. Od roku 1955 se montuje magneto PAL s odtrhovou spojkou. Nemá rozdělovač a odtrhový regulátor, má dvě indukční cívky. Chlazení motoru pomocí přímo čerpané kapaliny. Ovládá se pomocí rozváděcího kohoutu přímo na plášti čerpadla. Použitá plynová vývěva je na nespálené plyny a je upevněna k hlavě motoru. Je složena z expanzní komory, ejektorového nástavce, uzavírací klapky výfuku a rozváděcího kohoutu společného pro ovládání chlazení.
Čerpadlo
Čerpadlo typu H 800 je odstředivé dvoustupňové, vyrobené ze slitiny hliníku. Na horním plášti čerpadla jsou dva ventily se zpětnou klapkou a pevnými spojkami 75. Na víku čerpadla je závit Rd 130 x ¼“ pro připojení savice 110. Pro odvodnění je v tělese čerpadla vypouštěcí kohout, pro jeho nouzové zavodnění nálevka s uzávěrem. Na čerpadle jsou pro kontrolu tlaku upevněn manometr a vakuomanometr.
Palivová nádrž
Je svařená ze dvou plechových výlisků. Objem nádrže 26 litrů. Spotřeba paliva cca 12,5 l.hod-1.