Požár výrobní haly v Tehovci zaměstnal celou naší jednotku.

K ohlášenému požáru skladů společnosti Hecht v Tehovci vyjela ve středečních večerních hodinách naše prvovýjezdová cisterna Scania. Během noci byl stupeň poplachu zvýšen postupně až na nejvyšší, tzn. zvláštní. Na místo tedy vyjelo i druhé a třetí družstvo s dalšími cisternami. Škoda se vyšplhala na několik desítek milionů korun. Během zásahu se na místě vystřídalo 15 členů JSDH Říčany, kteří se podíleli na hasebních pracích v dýchací technice i kyvadlové dopravě vody z čerpacích stanovišť. Na místě naše jednotka působila přes 28 hodin. 

Poplach byl naší jednotce vyhlášen ve středu 17. května přibližně v 18:30. Jednalo se o nahlášený požár v prodejně se zahradní technikou u hlavní silnice č. 2 v obci Tehovec. V době vyhlášení poplachu naší jednotce byl již stupeň poplachu ve druhém stupni. Velitel zásahu stupeň poplachu zvýšil již při příjezdu první jednotky na místo-. Na místo vyjela prvovýjezdová cisternová automobilová stříkačka Scania v osádce 1 + 4.  Jednotka po příjezdu prováděla průzkum objektu a hasební práce v dýchací technice. Spolu s naší jednotkou byly vyslány jednotky HZS Český Brod, HZS Praha – Chodov, JSDH Babice, JSDH Tehov a JSDH Žernovka. Na místo také vyrazil řídící důstojník územního odboru ze stanice Kolín.

V 19:23 byl vyhlášen třetí stupeň poplachu a o dvě minuty později byla na místo povolána i druhá CAS, tentokrát Tatra 815 v osádce 1 + 3, která již po výjezdu prvního družstva (Scanie) prováděla zálohu na vlastní stanici. Na místo spolu s naší druhou cisternou vyjely i jednotky z dalších pěti profesionálních stanic v SčK a další tři dobrovolné jednotky. Na místo vyjeli také hasiči z pražské stanice HZS v Satalicích a dalších šest pražských dobrovolných jednotek. Jednalo se především o velkokapacitní cisterny s objemem nádrže zpravidla 8000 – 9000 litrů vody. Ihned po příjezdu druhé cisterny na místo zásahu byla na místo vyžádána i druhá (záložní) CAS 32 Tatra. Ta na místo vyjela v osádce 1 + 2. Obě cisterny prováděli plnění cisteren na jednotlivé úseky a následně kyvadlovou dopravu vody z čerpacích stanovišť. K večeru se jednalo o dvě čerpací stanoviště z rybníků v okolí. S čerpáním pomohlo i velkokapacitní čerpadlo. 

Během noci na místo vyjel také velitelský automobil Dacia Duster, který sloužil k dopravě střídajících hasičů a potravin z hasičské zbrojnice na místo události. V jednu chvíli na místě zasahovaly čtyři vozy JSDH Říčany. V pozdních večerních hodinách družstvo Scanie vynášelo zachráněné zboží z méně zasažených částí objektu před areál, kde ho střežili příslušníci Policie ČR. Před půlnocí byla nahlášena velitelem zásahu lokalizace požáru. I přes se první členové jednotky zpět do “hasičárny” podívali až ve 3:30, kdy se na základnu vrátila záložní cisterna Tatra. O cca 15 minut později přijela i druhá Tatra. Naopak garáže opustil velitelský automobil, který přivezl další potraviny zasahujícímu družstvu Scanie. Duster se na základnu podíval až před pátou hodinou ranní. Družstvo z první Tatry 815 po příjezdu na základnu drželo zálohu na vlastní stanici až do 7:30 ráno. V tu dobu vyjel na místo zpět velitelský automobil Dacia Duster, kterým přijeli členové vystřídat zasahující hasiče z prvního družstva, kteří zde strávili celou noc. Scania a její osádka zde strávila i celé dopoledne a zpět na základnu se dostala až po třinácté hodině odpoledne. V tu chvíli byl pro naši jednotku zásah ukončen. Ne ale nadlouho. 

Jednotka a prvovýjezdové vozidlo se na místo vrátili hned další den, tedy v pátek 19.5., kdy bylo potřeba zajistit pomoc při vynášení materiálu z objektu. Pomáhali jsme také s dohlídkou. Na místě zasahovala až do 18 hodiny, kdy ji vystřídala místní jednotka z Tehovce.

 Naše jednotka zde od vyjetí prvního vozu ze vrat až po jeho návrat strávila s přestávkami přes 28 hodin a o spánek připravila 15 z 22 členů jednotky sboru dobrovolných hasičů Říčany. Jednalo se o velmi složitý a časově náročný zásah, který se naštěstí obešel bez zranění. Pro naši jednotku se jednalo o největší zásah za posledních minimálně pět let.


Autor: Michal Makl

Datum publikování: 18.5.2023

SDÍLEJTE NAŠE ČLÁNKY