KOČÁROVÁ STŘÍKAČKA

Kombinovaná čtyřkolová stříkačka

Popis

Klasická čtyřkolová stříkačka pro koňskou přípřež vybavená benzinovým motorem.

Motor
Motor je dvoucylindrový čtyřtaktní řadový výbušný, chlazený vodou. Zapalování je elektrické pomocí magnetky Bosch. Motor se startuje ručně natáčecí klikou. Mazání motoru je tlakové olejovým čerpadlem s pohonem z vačkového hřídele. Typ motoru Mars. Vrtání válců 66 mm, zved (zdvih) pístu 92 mm. Motor má spodní ventilový rozvod se snímatelným blokem cylindrů (druh rozvodu SV). Výkon motoru je 8 HP (cca 6 kW). Chlazení motoru je průtokové z požárního pístového čerpadla. Chlazeny jsou blok válců a hlava válců. Motor je opatřen splynovečem (karburátorem) na automobilový benzin. Nádrž je pod předním kozlíkem.
Čerpadlo
Čerpadlo má dvě boty (válce) o průměru 115 mm a výšce zdvihu 150 mm, průměr sacího hrdla 62 mm a průměr výtlačného hrdla 58 mm. Hlavní díly čerpadla jsou: 2x – bota s pístem s usněnou (koženou) vložkou pístu (těsnící manžetou), pístnice, roury výpustní a sací, nárazce (dorazy), trojcestné ventily výpustní. Dále pak 1x větrník (výtlačný), otvor sacího průtoku, ústřední kužel zámyčkový (zámyčka /ventil/ sací a tlaková) s můstkem z úhlového železa se šroubem k vysazení kuželu zámyčkového, sací větrník, přístroj proti zamrzání s nálevkou, hlavní páka, trojcestný kohout sací.
2 sací a výpustní roury na obou stranách umožňují sání a výtlak z obou stran čerpadla nezávisle na poloze ustavení stroje při hašení. Trojcestné ventily výpustní slouží k uzavření proudu, k naplnění nádržky a k vypouštění vody z hadic.

Pohon motorový
Motor činí maximálně 1200 obrátek v minutě a převádí svoji sílu na čerpadlo soukolím v poměru 1:4, takže toto jen 300 obrátek v minutě učiní. Dodávka vody 250 litrů v minutě.
Dosažený tlak 2,25 Atm. po 2 minutách chodu (včetně nasávání). Dostřik: jednoproudně hubice průměr 15 mm – 35 m při tlaku 7 Atm., dvouproudně hubice průměr 11 mm při tlaku 6 Atm.

Pohon ruční
K pohonu se používá min. 8 osob. Největší výstupní tlak jest 5 Atm. výkon čerpadla 150 litrů v minutě.

Rok výroby není znám cca 1897. K pravděpodobnému osazení spalovacího motoru došlo v roce 1924.