Historická technika
Náš sbor se může pyšnit i sbírkou historické techniky, kterou ke zdolávání požárů využívali naši předci. O tuto techniku se staráme, udržujeme ji při životě a jednou za čas jí dáme nový kabát.
Kombinovaná stříkačka čtyřkolová
Jedná se o kočár vyrobený společností R. A. Smejkal. Klasická čtyřkolová stříkačka pro koňskou přípřež je vybavená benzinovým motorem.
Žilina – ruční kárová stříkačka
Požární ruční károvou stříkačku vyrobil v roce 1922 A. Stárek. Stříkačka se sestává z čerpacího mechanismu, ocelové nádrže, podvozku a schránkou na nářadí.
Požární stříkačka PS3
Přenosnou motorovou stříkačku PS 3 vyrobila v roce 1963 Sigma Olomouc. Výkon čerpadla je 2900 litrů za minutu.
Stříkačka PS 10
Čerpadlo tvoří s motorem nedílný celek. Nosítka, čerpadlo a nádrž jsou původní konstrukce, motor je vyměněn za pozdější český výrobek THZ. Rok přestavby není znám.
Přenosná motorová stříkačka
PS 8
Tuto stříkačku vyrobila v roce 1948 firma Ing. V. I. Stratílek z Vysokého Mýta. Čerpadlo tvoří s motorem nedílný celek uložený na nosítkách s vysouvacími držaly. Stříkačka je smontována z těchto hlavních částí – motoru, čerpadla, a palivové nádrže. Stříkačku je možno dopravovat v jednonápravovém lehkém nebo těžkém přívěsu.
Požární přívěs PPS 8
Tento přívěs je určen pro dopravu motorových stříkaček typu 8 s kompletním příslušenstvím.
Přívěs PPS 12
PPS 12 je shodný s jednonápravovým přívěsem – motorová stříkačka PPS 12 R, liší se pouze v provedení přenosné motorové stříkačky.
Přívěsná motorová stříkačka
DS 16
Dvoukolová motorová stříkačka je určena k dopravě v závěsu motorového vozidla. Skládá se ze čtyř samostatných částí – podvozku, motoru, čerpadla a vývěvy.
Agregát na výrobu lehké pěny
Pohon pomocí elektromotoru, který pohání ventilátor, Ventilátor vytváří proud vzduchu, který je vháněn na trysky se směsí vody a pěnidla na napěňovací síto. Pěna je dopravována na místo pomocí igelitového rukávu.
Požární přívěsná motorová stříkačka 16
Tato stříkačka je vyrobena v roce 1927 v Táboře. K pohonu čerpadla je použit zážehový, karburátorový, čtyřdobý, vodou chlazený motor s rozvodem SV. Blok motoru je odlitek, a je ze šedé litiny. Písty motoru jsou z hliníkové slitiny se dvěma těsnícími kroužky a jedním stíracím.
Berlová stříkačka
Berlová stříkačka je jednoduché jednopístové čerpadlo. Má tvar berle, kterou si hasič vloží pod paži a spodní část ponoří do nádoby s vodou. Pomocí páky a pístu pumpuje jednou rukou vodu, kterou druhou rukou hadicí s proudnicí usměrňuje na požářiště. Jedná se o předchůdce ručních hasicích přístrojů. Tyto jednoduché stříkačky se používaly u hasičských sborů na přelomu 18. a 19. století.
PS 6 Vystrčil
Požární přívěs s přenosnou motorovou stříkačkou 6, Josef Vystrčil a syn, Telč 1948. Motor je použit dvoutaktní dvouválec o objemu 908 ccm, typ HV 5 bez regulátoru.
Přívěsná elektrocentrála
Přívěsná elektrocentrála je složena z povozku s karosérií, motoru s benzinovou nádrží a generátoru s regulátorem
PS 8
Přívěsná motorová stříkačka PS 8 má průtok vody 800 l/min. . Stříkačku je možno dopravovat v jednonápravovém lehkém nebo těžkém přívěsu pro PS 8 nebo v dopravním voze se stříkačkou DVS 8 Tatra 805 nebo v automobilové stříkačce Praga AS 16.
